Danske Bankin konttorit palvelevat asiakkaita 6.4. alkaen vain päivittäisasioissa, joita ei voida hoitaa itsepalvelukanavissa tai puhelimitse. Erityisryhmien pankkipalveluiden sujuvuuden turvaamiseksi erityisryhmille avataan oma palvelunumero poikkeustilanteen ajaksi.
Danske Bankin konttorit siirtyvät palvelemaan asiakkaita ja heidän valtuuttamia henkilöitä maanantaista 6.4. alkaen vain päivittäisasioissa, joita ei voida hoitaa muita asiointikanavia pitkin. Toimilla halutaan turvata asiakkaiden ja henkilökunnan terveys ja turvallisuus koronaviruspandemian aikana noudattaen Suomen hallituksen ohjeita kaiken ylimääräisen lähikontaktin välttämiseksi. Muutokset ovat voimassa toistaiseksi.
”Pankkiasiointi tullaan hoitamaan poikkeustilan aikana lähtökohtaisesti fyysisiä kontakteja välttäen verkko- ja puhelintapaamisina. Palvelemme asiakkaitamme konttoreilla jatkossakin niissä tilanteissa, joissa itsepalvelukanavat eivät ole mahdollisia. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi pankkitunnusten tai maksukortin puuttuminen”, kertoo Danske Bank Suomen Vähittäispankkitoiminnasta vastaava johtaja Riikka Laine-Tolonen.
”Asiakkaiden ja henkilöstön turvallisuuden varmistamiseksi asiakkaiden kannattaa varautua normaalia pidempiin jonotusaikoihin, jos konttoreilla on ruuhkaa. Kiitämme asiakkaitamme jo tehtyjen muutoksien ymmärtäväisestä vastaanotosta.”
COVID-19-viruspandemian aiheuttaman erityistilanteen vuoksi Danske Bank on tarjonnut laajennettua tukea henkilö- ja yritysasiakkailleen jo muutamien viikkojen ajan. Riskiryhmien ja erityistä tukea tarvitsevien asiakkaiden sujuvan pankkiasioinnin turvaamiseksi on lisäksi tehty toimenpiteitä, jotta fyysinen asiointi olisi mahdollisimman turvallista asiakkaille ja asiantuntijoille.
Viime viikolla Danske Bank uutisoi aloittavansa käteisen rahan postituksen asiakkaan valitsemaan Postin palvelupisteeseen toistaiseksi maksutta.
”Haluamme auttaa asiakkaitamme koronaviruksen luomassa poikkeuksellisessa tilanteessa, jossa pankkiasiointia suositellaan hoitamaan ensisijaisesti sähköisesti tai etänä. Huomioimme erityisryhmien turvallisuuden ja pankkiasioinnin sujuvuuden palveluissamme esimerkiksi tarjoamalla erityisryhmille oman palvelunumeron.”
Erityisryhmille suunnattu palvelunumero otetaan käyttöön viikon 15 aikana. Palvelunumero on avoinna arkisin klo 9-16.
Itsepalvelukanavissa pankkiasiointi hoituu kellonajasta riippumatta
Danske Bank ohjeistaa asiakkaitaan hoitamaan pankkiasiointiaan mahdollisuuksien mukaan konttoritapaamisten sijaan itsepalvelukanavissa, kuten automaateilla, puhelimitse sekä mobiili- ja verkkopankissa. Laskuja voi maksaa maksukuorilla, joita pystyy tilaamaan Asiakaspalvelusta.
”Suuri osa päivittäisistä pankkiasioinnista hoituu kätevästi verkko- ja mobiilipankissa asiakkaalle sopivana ajankohtana tai puhelimitse Asiakaspalvelumme kautta. Esimerkiksi maksuton korttiluoton luottorajan korotus tai asuntolainan lyhennysvapaan hakeminen onnistuu verkkopankissa. Asuntolainaneuvottelut ja sijoitusneuvonnan tarjoamme tuttuun tapaan etäneuvotteluina”, Laine-Tolonen muistuttaa.
Tietoa konttoriasioinnin muutoksista:
- Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi Danske Bank palvelee konttoreillaan päivittäisasioissa vain silloin, kun asiakkaan asiaa ei voida hoitaa puhelimitse tai muita itsepalvelukanavia hyödyntäen.
- Konttoreilla hoidetaan edelleen päivittäisasioinnit tilanteissa, joissa asiakkaalla ei ole pankkitunnuksia tai maksukorttia, ja hän on esimerkiksi tilaamassa uutta maksukorttia, maksamassa laskuja tai allekirjoittamassa sopimuksia.
- Asuntokaupat hoituvat poikkeustilanteen aikana konttoreilla ajanvarauksella. Käteistä rahaa voi nostaa ja tallettaa konttoreilla, jotka tarjoavat käteispalveluita.
- Poikkeustilanne vaikuttaa Danske Bankin konttoreiden aukioloaikoihin. Konttorikohtaiset aukioloajat löytyvät pankin kotisivuilta osoitteesta https://danskebank.fi/konttorit.
- Danske Bankin Asiakaspalvelu palvelee arkisin ma-pe klo 8-18 numerossa 0200 2580. Asiakkaita kehotetaan soittamaan ensisijaisesti Asiakaspalveluun, jossa neuvotaan parhaat asiointitavat.
Lähde. STT Info